Melbourne VOLLEDIGE VERSIE! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van A. - WaarBenJij.nu Melbourne VOLLEDIGE VERSIE! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van A. - WaarBenJij.nu

Melbourne VOLLEDIGE VERSIE!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg A.

13 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Op donderdagavond stap ik in de bus voor mijn twaalf uur durende reis naar Melbourne. Ik dacht dat ik 'een echte van Vugt' was, maar toch was het slapen in de bus verdomde moeilijk haha. De volgende ochtend kom ik aan en na nog een treinreis en andere busreis ben ik bij Kate en Sarah.

Ze wonen in een 'studentendorp', heel veel kleine kamertjes bij elkaar. Ik had er niet veel van verwacht, maar het viel een beetje tegen. Want ook hier hebben ze een gedeelde keuken en tv-kamer enz. Ik had zo gehoopt op een 'eigen plekje', na vijf weken in hostels geleefd te hebben haha. Gelukkig krijg ik dat in Canberra wel!

Internet in Australië is echt verschrikkelijk. WiFi is hier niet unlimited. Dat wil zeggen dat je maar een aantal MB's of GB's hebt. En dat is erg wennen. En nu net met carnaval bereik ik het hoogtepunt. Ik heb een prepaidtegoed van 500 MB's op mijn telefoon. Per ongeluk druk ik op ' werk alle updates bij' en dat waren er veertig. Telefoon liep vast omdat hij meteen 40 apps ging bijwerken, dus ik kon niet annuleren. Ik ben gaan slapen, werd ik wakker is mijn 500 MB op en mijn flexibele belcredit van 450 dollar ook bijna. Ik had pas vier dagen geleden opgewaardeerd. Gelukkig nog net m'n mama kunnen feliciteren met haar verjaardag. En maar langs de winkel voor wat nieuw tegoed.

Ik heb een dagtrip naar de Great Ocean Road gemaakt. Deze weg is aangelegd na de eerste Wereldoorlog. Er was veel armoede en werkloosheid. Je kon vrijwillig aan de weg bouwen in ruil voor accommodatie en eten. Alles was handwerk en ze hebben er veertien jaar over gedaan. En het is zoooo mooi langs het water!

Ik heb de twaalf apostelen gezien. Waarom het zo genoemd is, is een raadsel. Er waren namelijk maar negen, en nu nog maar acht, apostelen. In 2005 is er een in elkaar gestort. Als ik het Engelse praatje goed heb begrepen, haha, dan brokkelen de huidige rotsen ook steeds verder af en zal het ooit helemaal verdwenen zijn. We hoopten dat dat zou gebeuren terwijl wij er waren, maar helaas. Dat zou wel spectaculair geweest zijn!

Het was allemaal zo prachtig om te zien. Helaas had ik weer een dag uitgekozen waarop het weer wat minder was. Koud! Koud! Dus helaas geen zonnige, maar wel hele mooie foto's.
Het was een dagtrip en we hebben 570km gereden. Dat betekent dat je veel in de bus zit. Bij de hoogtepunten hadden we wat tijd om te echt rond te kijken. Maar er zijn zoveel meer mooie plekken om te stoppen en jezelf de rust te gunnen om al het moois in je op te nemen. Dat ik er nog wel een keer heen wil. Ik weet niet of dat ik dat deze trip ga doen, maar anders nog een keer in 'een gewone vakantie'.

Ook hebben we tijdens onze rit nog wilde koala's gespot in de eucalyptusbomen langs de weg. In de staat Victoria zijn er koala's in overvloed, eigenlijk te veel. De koala is één van de drie dieren die bladeren van de eucalyptusboom kan eten. Deze bladeren zijn namelijk giftig, maar een koala kan dat gif afbreken. Een koala heeft een relaxed leven, hij slaapt zo'n 20 uur per dag en hij eet zo'n 4 uur per dag. Een eucalyptus boom is heel sterk. Als een koala alle bladeren eet, dan groeien ze gewoon weer aan. Maar als ze de balderen dan te snel weer allemaal opeten, dan gaat de boom dood. In een bepaald gebied kon je zien dat er teveel koala's zijn en dat ze alle bladeren te snel hadden opgegeten.
In de bus drie Duitse meisjes ontmoet en een erg gezellige dag gehad. Helaas vlogen zij de volgende dag naar Nieuw Zeeland.

Ik ben nu een week bij de dames op visite en heb besloten om naar een hostel te gaan. Er zijn veel onderlinge spanningen tussen Kate en Sarah en daar hang ik telkens maar een beetje tussen. Dus op naar "the Spencer" in West Melbourne.

Na aankomst in "the Spencer" ga ik meteen door voor een bezoek aan het Melbourne Sealife Aquarium. Tja, stelde niet veel voor. Ik heb wel veel vissen gezien haha.

Als ik terug ben in het hostel om mijn avondmaaltje in elkaar te flansen, ontmoet ik een Nederlands meisje. We kletsen wat en besluiten om de volgende dag een bezoek te brengen aan Melbournecity en we gaan een kijkje nemen in de kathedraal en bibliotheek. Ook nemen we nog een Duits meisje mee.
In dit hostel is wel gratis onbeperkt WiFi (het kan dus wel, bij andere hostels is het gewoon geldklopperij haha!) dus tijd om weer eens contact te zoeken met het thuisfront en mijn vrijdagavond daarmee te vullen.

De bibliotheek was echt enorm groot en heel mooi! Wilde spontaan weer beginnen met studeren, zodat ik daar m'n huiswerk kon maken haha! Toch maar niet gedaan ;)

Het hostel heeft een dakterras, daar hebben we zaterdagavond met heel veel mensen uit het hostel lekker biertjes gedronken. Er werd ook gitaar gespeeld en gezongen, was heel gezellig! Zondag met de dames en nog een Franse jongen en een jongen uit Chili een bezoek gebracht aan de Victoria Markt.

Nadeel van dit hostel is dat ze last hebben van bedbugs. Dus de laatste dag heb ik besteed aan het wassen van al mijn kleren, uitmesten van m'n tas, alles verpakken in afsluitbare plastic zakken. Helaas! Hopelijk ben ik er zo goed als vanaf en neem ik ze niet mee naar mijn volgende adres.

Want vanaf morgen gaat ook voor mij het 'echte leven' weer beginnen, we gaan na zes weken vakantie weer aan het werk! Heel spannend, maar ik heb er heel veel zin in!

Tot de volgende keer!

  • 13 Maart 2014 - 02:45

    Marin:

    Yeah, het hele verhaal!
    Succes en veel plezier bij je gezinnetje!
    X

  • 13 Maart 2014 - 08:01

    Joyce:

    Klinkt goed Annelieke!
    Biertjes drinken en gitaar klinkt als kamp!
    Hopelijk ga je het naar je zin hebben bij je gezin!

    Dikke kus! X

  • 13 Maart 2014 - 08:54

    Lenie:

    Nou nou, alweer heel wat meegemaakt lees ik. Jullie ma was hier gisteren nog op visite en daar had ik al veel van gehoord hoe je het maakte en dat je het naar je zin had. Fijn hoor. Ben ook super benieuwd hoe je het bij je nieuwe gezin gaat hebben, denk dat jij die kinderen goed kan vermaken en kan verzorgen. Straks krijg je nog een vette aanbieding om langer te blijven. Wat de carnaval betreft hebben Anja en ik hem ook niet zo goed kunnen vieren zoals we gewild hebben, dus wij hebben nu al besloten om volgend jaar alle dagen ook maar niet thuis te komen s'nachts( omdat we in moeten halen) en dat geld voor jouw ook natuurlijk dus je bent van harte uitgenodigd met ons mee te doen. Verder wens ik jouw heeeeeeeeelllllll veel plezier en werk toe en we kijken weer uit naar de nieuwe foto's en verslagen. Dikke X van lenie en Mariska

  • 13 Maart 2014 - 08:55

    Mariska:

    Wat klinkt dat allemaal goed en gezellig wat je allemaal onderneemd!!!
    Nog super veel plezier, en hopelijk heb je het ook naar je zin op je werkadres?
    op naar je volgende reisverslag.

    Je bent goed bezig Annelieke!

    Groetjes, Xxx Mariska

  • 13 Maart 2014 - 12:27

    Patrick Lazaroms:

    Mooi verhaal weer hoor Annelieke. Succes met het volgende stukje van je mooie reis.

  • 13 Maart 2014 - 20:27

    Anke Vermeulen:

    Wat een mooie ervaringen allemaal, Annelieke. Nu op naar de volgende uitdaging. Hopelijk wordt het wat je ervan verwacht..... Veel plezier! Liefs Ronald Anke

  • 16 Maart 2014 - 19:08

    Peter En Rian:

    hoi annelieke. zo te lezen is het ook nog een educatieve reis .Veel plezier verder bij je volgende adres . Je verslagen zijn leuk om te lezen. Gr. Peter en Rian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

A.

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 13012

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: