Farm life! - Reisverslag uit Sydney, Australië van A. - WaarBenJij.nu Farm life! - Reisverslag uit Sydney, Australië van A. - WaarBenJij.nu

Farm life!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg A.

09 Februari 2014 | Australië, Sydney

Zo de eerste twee weken zitten erop! Wat heb ik genoten.

De hoogtepunten van de eerste week.
Sandboarding op basecamp. Was een ervaring was dat. Echt alles zit onder het zand, maar is heel leuk. Ik heb hier zelf geen foto's van gemaakt. Maar binnenkort komen er foto's online op de Facebookpagina van UltimateOZ. Ik zal later foto's van het sandboarden toevoegen.

De dolfijnencruise. De dolfijnen zwommen echt naast de boot, dus we konden ze heel goed zien!

Zaterdagavond partynight. Dit was werkelijk waar zooooo gaaf! We gingen met z'n allen in de 'OZ Partybus'. Zitten was 'verboden'. Staan, zingen en dansen was 'verplicht'. Muziek vol aan en gaan met die banaan. De bus bracht ons naar verschillende kroegen, waar we een lekker drankje kregen. Super, dit zouden ze in Nederland ook moeten invoeren.

De tweede week.
Maandagochtend om 05.00 uur de wekker. We gaan een week naar de outback! Na een reis van 7 uur, met 12 man, in een busje, aangekomen in Binnaway. Een klein huisje in the middle of nowhere. Toen ik dat zag dacht ik, waar ben ik aan begonnen....
Maar de volgende dag vertrokken we naar de boerderij, die tien minuten verderop lag. Ik heb leren paardrijden, quad en crossmotor rijden. Wat was dat alledrie gaaf!

Dag twee van het outbackavontuur was "fencing". Ik heb alleen het afbreken van het hek gedaan, want ik werd gebeten door een 'Bull Ant' (mier). "The Bull Ant is one of the most aggressive ants in Australia" Dat beest was zo'n vier centimeter lang. Hij beet me door m'n broek heen. En het deed zeer! Ongelofelijk zeer! Ik stond midden op een open veld, ik zag m zitten, sloeg m weg en trok me broek naar beneden om te kijken wat hij had aangericht. Niet helemaal beseffende dat er tien kerels om me heen stonden haha. Het beste wat ik kon doen was koelen, dus ik liep in m'n string en met m'n broek op enkels richting mijn waterfles! Was genieten deze dag. Na een uur had ik twee enorme rode cirkels op m'n been. Met een diameter van zo'n acht centimeter denk ik. Toen ben ik maar terug gegaan om er een zalfje op te doen. Dutje gedaan en ik voelde me weer prima.

Verder hebben we de koeien bijeengedreven met motors. Koeien gebrandmerkt, achteruit leren rijden met een paardentrailer en koeien medicijnen gegeven voor een bepaalde oogziekte. Het cattle work en mustering vond ik erg leuk. Weer erg veel nieuwe mensen leren kennen. Het was een erg leuke groep.

De outback range course was job guaranteed als je goed je best deed. Ik kreeg een baan aangeboden in Queensland. Het was op een boerderij die 200 km van een klein dorpje vandaan lag. De eigenaars, een man en vrouw, hebben drie kinderen die thuis geschoold worden. Ik zou de kinderen ook teachen. Helaas gaat het niet door omdat ze bang was dat de kinderen mij niet kunnen verstaan vanwege mijn accent. We houden contact en misschien zijn er nog mogelijkheden in de toekomst, als ik als een echte Australiër klink ;).

Dus sinds gisteren weer terug in Sydney. Deze week kijken naar jobmogelijkheden. Verder wil ik graag een bezoek brengen aan de blue mountains en mijn verdere reis beetje plannen. Ik ga opzoek naar mensen die met mij de Oceanroad, van Melbourne naar Adelaide, willen doen met een campervan.

Via whatsapp kun je me bereiken op mijn eigen nummer. Sms'en en bellen kan alleen op mijn Australische nummer: +61 449 583 379.
Mijn Australische postadres is:
Annelieke van Vugt
UltimateOz 24562
shop 2, 2 Lee Street
Sydney NSW 2000 Australia.

See Ya!

  • 09 Februari 2014 - 10:23

    Marloes:

    He Annelieke!

    Klinkt allemaal helemaal super!
    Ik ven inmiddels weer in Nederland.
    Hopelijk heb je niet veel last meer van de beet!

    Geniet ervan! Heeel veel plezier!
    Liefs! Xx

  • 09 Februari 2014 - 10:30

    Nieke:

    Leuk,leuk,leuk meid!
    Hoor het je gewoon enthousiast vertellen!

    Succes met zoeken naar een job!

    Xxxxxx

  • 09 Februari 2014 - 10:43

    Joyce:

    Annelieke!!! Wat klinkt t gaaf! Ik zie gewoon voor me hoe je dir verhaal lachend zou vertellen
    onder het genot van een drankje.. haha! Hopelijk vind je een baantje :)
    Iemand vinden om met de camper op pad te gaan moet haast wel lukken, daar ben je leuk en gezellig genoeg voor..

    Hoe is het met die mierenbeet? Voorzichtig hè en anders even langs de huisarts daaro!

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs xxjes
    Joyce

  • 09 Februari 2014 - 10:48

    A. :

    Foto's uploaden duurt eeuwen dus hier moet ik even iets anders voor bedenken. Mierenbeet is weer helemaal beter! :)

  • 09 Februari 2014 - 11:09

    Margot Gorisse:

    Hoi annelieke,

    stoer hoor al die dingen die je tot nu toe hebt gedaan. Succes met vinden van een baan
    groetjes margot

  • 09 Februari 2014 - 11:18

    Mark En Bapke:

    Dat klinkt allemaal erg goed! Vandaag denken we extra hard aan je! En missen we je nog meer! Gelukkig heb je het naar je zin! We spreken elkaar snel!
    Liefs van ons!

  • 09 Februari 2014 - 11:21

    Kirsten:

    Oh wat klint het toch allemaal gaaf! Is het toch niet gevaarlijk zn mierenbeet?
    Echt stoer van je dat je t allemaal in je eentje onderneemt en mensen zoekt die mee gaan!

    Kijk uit naar je volgende verslag!!:)

    Liefs Kirsten

  • 09 Februari 2014 - 19:06

    Rian En Peter Van Vugt:

    hoi annelieke ,

    zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    we wachten weer op het volgende verslag.
    we hopen dat je mensen kunt vinden die met je meegaan,
    maar dat zal wel geen probleem zijn denk.
    geniet ervan.


    gr. peter en rian

  • 09 Februari 2014 - 19:41

    Tante Louisa:

    Dat klinkt allemaal wel avontuurlijk [op die mierenbeet na] en gezellig.
    Beter dan een dweildag hiero.
    Succes met het vinden van een baan, maar dat gaat vast lukken.

    Groetjes van ons allemaal.

  • 11 Februari 2014 - 17:24

    Patrick Lazaroms:

    Hoi Annelieke,

    wat een mooie avonturen heb je weer beleefd. Leuk om te lezen hoor! Groetjes vanuit een regenachtig en winderig Den Hout.

  • 12 Februari 2014 - 08:19

    Ria De Jong:

    Leuk om je verhalen te lezen Annelieke!
    Geniet zou ik zeggen!!

  • 16 Februari 2014 - 08:27

    Kathinka:

    Hey Annelieke,

    klinkt allemaal erg leuk, wordt er bijna jaloers van. Geniet ervan

    groetjes kathinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

A.

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 13003

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: