Outback Adventure! - Reisverslag uit Canberra, Australië van A. - WaarBenJij.nu Outback Adventure! - Reisverslag uit Canberra, Australië van A. - WaarBenJij.nu

Outback Adventure!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg A.

09 Mei 2014 | Australië, Canberra

Alweer twee weken aan het werk na mijn geweldige outbackavontuur! Het begon drie weken geleden toen ik met de bus naar Sydney vertrok. Middagje in het oude vertrouwde Sydney doorgebracht en zaterdagochtend vloog ik naar Alice Springs. Was erg spannend voor me. Deze keer had ik echt alles zelf geregeld en was er niemand die me naar het vliegveld zou brengen. Daarnaast had ik er voor gekozen om alleen met handbagage te reizen, maar het zou er om hangen of ik het niet alsnog in moest checken (voor heel veel geld haha). Maar aangekomen bij de gate was het precies 10kg en dat was toegestaan, dus kon ik op pad. Uiteindelijk drie vluchten gehad in een week, nu voel ik me een prof en kan ik voortaan overal naartoe vliegen!

Mijn eerste driedaagse tour, met 15 andere leeftijdsgenoten en twee tourguides in de bus op weg naar uluru (of voor sommige Ayers Rock, de grote rode steen in de dessert)! We namen de enige weg die er was die kant op! Stuarthighway. En deze hebben we voor zo'n 450 km gevolgd haha.
Uluru was prachtig! Het was zo ontzettend indrukwekkend en ook de verhalen over de aboriginal people waren erg interssant. Het klinkt zo afgezaagd, maar het is echt niet in woorden te beschrijven! En ook op de foto's kun je het niet zien! Het is zo enorm groot! De dag afgesloten met een zonsondergang, waarbij uluru langzaam van kleur veranderde.

Terug naar de kamplocatie, eten maken op het kampvuur. 's Avonds hebben we in een swag geslapen. Dit is een soort waterdichte slaapzak. Met z'n allen rondom het kampvuur en met boven ons een prachtige sterrenhemel, was echt super!

Tweede dag om 5 uur op voor de zonsopkomst! De hele week om 5 uur uit bed trouwens haha, daar hou ik van! En op pad naar Kata Tjuta (the Olgas). Grote wandeling gemaakt en weer prachtige dingen gezien!

De laatste dag een bezoek gebracht aan Kings Canyon. Wandeltocht van 6 km in vier uur, we moesten veel klimmen! Werkelijke waar, prachtig! Toen ik terugkwam van deze drie dagen was ik blij dat ik m'n wandelschoenen en dagje uit kon. Ik had ze zo'n vijftien uur per dag aan haha.

Daarna dagje reizen van Alice Springs naar Darwin. Had een Italiaans meisje leren kennen tijdens mijn ulurutrip en zij had dezelfde vlucht naar Darwin. Dus samen gereisd en de dag in Darwin doorgebracht. 's Avonds een wasje gedraaid en mijn eerste avonturen verteld via FaceTime!

Zes uur, volgende pick-up. Deze keer was de groep wat kleiner. Zes andere mensen en één tourguide. 5 mensen van een familie, vader (70/80 jaar) met drie kinderen en schoonzoon (allemaal boven 45). En er was een 34jarige vrouw alleen net als ik. Toen de tourguide zei "Ok, this is it. Let's go", toen dacht ik even "Are you kidding me?!" Haha. Maar achteraf gezien waren ook deze drie dagen erg leuk! Litchfield en Kakadu National Park. Heel veel watervallen, mooie uitkijkpunten en krokodillen. Ik heb een cruise gedaan over de Mary River. In het gebied waar wij waren, zaten zo'n 300/400 krokodillen. In de gehele rivier zo'n 6000/7000. We hadden onderweg nog wat problemen met de motor, dat was wel even spannend. Gelukkig heb ik het overleefd en hebben we ook nog vier krokodillen gezien. De watervallen waren prachtig en het was heerlijk om eronder te zwemmen! Gelukkig ook hierbij niet opgegeten door een krokodil!

We hadden echt een supergave tourguide bij deze trip, Mark. Hij wist heel veel en kon ons dus ook veel vertellen, laten zien en laten proeven. Ik heb groene mieren gegeten, die smaken naar citroen. Ook heb ik de metershoge termietenheuvel geproefd, dit smaakt naar peper. En verder nog wat wilde vruchten. Waren erg lekker!

Weer terug in Darwin heb ik samen met Sarah, de 34jarige, nog een hapje gegeten en daarna nog wat drankjes gedronken met onze tourguide. Moest de avond uitzitten wachten op mijn vlucht. Deze ging met vertraging om 02.30 uur. 's Ochtends om 7 uur in Sydney landen. Moest de trein naar Sydney centraal, maar er reden geen treinen. Dus shuttlebus naar het station. Net op tijd voor mijn vier uur durende busreis naar Canberra. Om 12 uur 's middags was ik dan eindelijk weer thuis, wat een reis!

Enorm genoten van mijn 10 dagen vakantie. Nu weer lekker aan het werk. Heb een aantal nieuwe meiden leren kennen. Zij zijn erg leuk. We hebben een avondje in de hottub doorgebracht en komend weekend hebben we een songfestivalparty hahaha. Verder zien we elkaar een paar keer per week met de kinderen. Erg leuk, ook dat klikt goed.
Wilde eigenlijk volgend weekend naar Sydney, naar de musical The Lion King. Dit schuiven we nog even door, want er waren alleen maar slechte plaatsen beschikbaar. Dus eind juli of begin augustus heb ik nog een weekendje Sydney gepland staan. Ook ben ik uitgenodigd om een weekendje op bezoek te gaan bij Sarah in Melbourne.

Ennnnnn.... Ik ben door de familie van mijn laatste trip uitgenodigd in Adelaide en zij nemen me dan mee naar de boerderij en pub van McLeod's Daughters......maar ik weet niet zeker of ik een weekend bij hen wil doorbrengen hahaha, dus daar gaan we nog veem over denken.

Voldoende mogelijkheden voor de komende tijd! En deze maand maar eens nadenken over mijn definitieve reisplannen voor na mijn werk in Canberra. Moet aan het einde van de maand mijn retourdatum wijzigen, die staat nog op 1 juli haha.

Tot de volgende keer weer!

  • 09 Mei 2014 - 08:18

    Anja:

    Whowwwww.......die Annelieke!!
    Die eet gewoon groene mieren................
    Meid.....wat ben ik kei trots op jou!! Ik geloof nooit dat ik aan zoiets uit zou komen, volgens mij
    beland ik ergens in de rimboe...alleen...en kom ik daar nooit meer uit!!
    Vind het super wat je toch allemaal maar doet zo in je eentje en zo zie je nog eens wat!
    Geniet ervan!!
    Dikke kus, Dréke en Anja

  • 09 Mei 2014 - 09:35

    Margot Gorisse:

    Hoi annelieke,
    lees dat je een echte globber trotter bent geworden.leuk dat je tijdens je reis al zoveel verschillende mensen hebt leren kennen
    lieve groetjes margot

  • 09 Mei 2014 - 13:04

    Anke Vermeulen:

    Hoi Annelieke,
    Jij hebt het erg naar je zin, zo te lezen! Wat een avonturen..... Dat zal wennen worden als je weer thuis bent, maar gelukkig duurt dat nog heeeeeel lang. Geniet weer! Liefs Ronald Anke

  • 11 Mei 2014 - 20:44

    Rian En Peter Van Vugt:

    Je hebt al heel wat meegemaakt , geniet ervan en pas op voor de krokodillen.
    Groetjes Peter en Rian.


  • 12 Mei 2014 - 12:01

    Kees En Louisa Van Vugt:

    Tjonge die Annelieke, wat jij al niet meemaakt daar.
    Ik en vele met mij zouden daar niet aan beginnen denk ik.
    Zover weg van de "vertrouwde" wereld. Gelukkig gaat alles goed met je
    en geniet je er van. Laat je niet verleiden door die Aboriginals om mee
    te doen aan hun feestjes hahaha.
    Groetjes ome Kees en tante Louisa

  • 13 Mei 2014 - 20:37

    Lenie:

    Hoi annelieke

    Je maakt in ieder geval wel veel mee, als je hier mieren zou gaan eten dan sluiten ze je gelijk op, ik zou het trouwens niet durven ook. Zou bang zijn dat het zou blijven kriebelen . Vindt het super knap dat je dat allemaal durft met het vliegtuig en zo. Ik weet zeker dat ik het niet voor elkaar zou krijgen, en ook niet durven. De foto's waren zoals we gewend zijn weer hartstikke mooi . Wel eng om die krokodillen van zo dichtbij te zien. Fijn om te horen en te zien dat je het zo naar je zin hebt en we kijken weer uit naar de volgende foto's en verslagen.
    Groetjes lenie en Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

A.

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 12977

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: