75 dagen in Australië! - Reisverslag uit Canberra, Australië van A. - WaarBenJij.nu 75 dagen in Australië! - Reisverslag uit Canberra, Australië van A. - WaarBenJij.nu

75 dagen in Australië!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg A.

08 April 2014 | Australië, Canberra

Alweer bijna een maand bij mijn gastgezinnetje en 75 dagen in Australië!. Lang geleden dat ik jullie iets heb laten horen. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin, maar maak niet zoveel spannende dingen meer mee om over te schrijven. Wel heel leuk, maar anders dan in mijn eerste weken. Het contact met de kinderen wordt steeds beter en ze accepteren mij steeds beter als de ouders ook in de buurt zijn.

We zijn ook een weekendje naar Manly geweest, dit is een suburb van Sydney. Ouders van Andrew hebben daar een appartement. Toen we heenreden regende het enorm, maar twee heerlijke zonnige dagen gehad en nog lekker in de zee gezwommen.

Een aantal meiden hier al leren kennen en al wat gezellige avondjes gehad. Maar nog geen vriendinnen voor het leven gemaakt haha. Wat ben ik toch toe aan een avondje met mijn eigen lieve vriendinnetjes!

Na een lange tijd heb ik eindelijk weer eens gefietst! Helaas is het hier verplicht om zo'n stomme helm te dragen haha. Ook is het wel even wennen en zal ik het waarschijnlijk niet veel doen. Er zijn hier erg veel heuvels, dus de heenweg is prima te doen, maar de terugweg is aanpoten haha! Daarnaast rijd je hier gewoon op de weg, ook op bijvoorbeeld rotondes, ze kennen alleen fietspaden als de auto's 80km/h of harder rijden. Het kan dus ook voorkomen dat je een fietspad hebt, van halve meter breed en met alleen een witte lijn als scheiding, naast de snelweg waar auto's 100 km/h mogen rijden. Maar dat is nog niet alles.... Je hebt hier ook een verkeersbord met 'end bikelane' en dan stopt het fietspad ook gewoon. Dan moet je omdraaien denk ik? Haha.

Ik ben begonnen aan de oude serie Prison Break, dus mijn avonden zijn voorlopig goed gevuld.

Aan het einde van de week hebben de kinderen vakantie voor twee weken. De laatste week gaat de hele familie naar Bali. Geen kinderen, dus geen werk.... Ik ga ook tien dagen op vakantie, let's explore the OUTBACK. Van Sydney vlieg ik naar Alice Springs en heb een drie dagen durende bustour rondom Alice Springs, Ayers Rock, the Olgas, Kings Canyon. Daarna vlieg ik door naar Darwin en heb ik een drie dagen durende bustour rondom Darwin, Litchfield, Kakadu, Mary river, Jim Jim and Twin Falls. Daarna vlieg ik terug naar Sydney.

Mijn verhaal slaat een beetje van de hak op de tak geloof ik. Ook waren er nog een paar andere dingen die ik zeker met jullie moest delen, maar die ben ik nu vergeten...

Mijn aanvullingen en volgende verhaal komen na mijn outbackavontuur wel weer online.

Houdoe en bedankt luitjes! xxxxxx

  • 08 April 2014 - 13:41

    Bapke:

    Nichtje!

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Lekker even ertussenuit een paar daagjes! Geniet ervan en voorzichtig hé met dat fietsen! ;)

    Veel liefs van ons!

  • 08 April 2014 - 13:57

    Anke Vermeulen:

    Fijn dat het zo klikt met je gezinnetje! Heel belangrijk, want daar zit je voorlopig nog een tijdje aan "vast" en dan is het lekker als je het naar je zin hebt! Ook leuk dat je er weer even tussenuit kan. Mooie afwisseling! Geniet van alles! Het ga je goed, Annelieke. Liefs Anke

  • 08 April 2014 - 15:03

    Patrick Lazaroms:

    Hoi Annelieke,

    leuk om weer iets van je te horen. Ook leuk dat het goed gaat daar. Geniet de komende dagen lekker van je vrije tijd en je zult weer genoeg gaan zien en beleven. Blijf er maar lekker van genieten.

    gr,
    Patrick

  • 08 April 2014 - 15:53

    Lenie:

    Hoi annelieke, spannend hoor allemaal. Ik denk niet dat ik zelf veel zou fietsen daar met zo'n helm op munne kop. Ja, net wat je zegt, de heuvels af. Wel heel raar dat ineens het fietspad op houdt. Fijn dat je het naar je zin hebt bij je nieuwe gezin en dat de kinderen nu ook al wat meer aan jouw gewend zijn. En even een vakantie tussendoor is nooit weg natuurlijk. Ben benieuwd naar de verhalen en foto's. Veel plezier.

    Groetjes lenie

  • 08 April 2014 - 17:00

    Margot Gorisse:

    Hoi annelieke,
    goed om te lezen dat jehet naar je zin hebt in hdt gezin waar je voor werkt.wel leuk om tussen door nog vakantie te vieren en nog wat van australie te zien have fun girl.
    groetjes fam. Gorisse

  • 08 April 2014 - 17:13

    Anja:

    Whowwww....alweer 75 dagen in Austalie. Wat gaat dat hard zeg, nog eventjes en dan.........bende weer lekker terug!! Nee hoor......doe eerst maar eens lekker genieten daar en wat van de wereld zien.
    Klinkt wel heel erg leuk wat je allemaal gaat doen. Geniet ervan meid en volgende week met paaspop pakken we er wel 1 op jou!! Ik zal goed op jullie pa en ma letten!! Dikke kus Anja

  • 10 April 2014 - 17:02

    Jaap, Marlein & Emke:

    Hey Nicht,
    Al weer 75 dagen Australië!
    Een maand al weer bij je gezin! Mijn god, wat vliegt de tijd!
    Maak je een foto van je Bike Ride?
    Have fun, nicht!
    Veel plezier met je reis naar de Outback!
    Tot snel.
    Liefs van ons drie.

  • 10 April 2014 - 18:24

    Peter En Rian Van Vugt:

    Het gaat je goed zo te lezen, prettige reis alvast en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

A.

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 12989

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: