Surf Camp & Nannies - Reisverslag uit Sydney, Australië van A. - WaarBenJij.nu Surf Camp & Nannies - Reisverslag uit Sydney, Australië van A. - WaarBenJij.nu

Surf Camp & Nannies

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg A.

24 Februari 2014 | Australië, Sydney

We zijn inmiddels weer twee weken verder. Mijn derde week was rustig. CV schrijven, op zoek naar een baantje, Australisch zorgpasje regelen enz. Maar ook enkele uitstapjes.

Ik ben een dagje naar de blue mountains geweest. We zaten met z'n twaalven in een groep en de buschauffeur was ook onze gids. Hij woont zelf in de blue mountains, dus hij kende alle mooie plekjes en liet deze aan ons zien! Helaas was het deze dag niet zo'n mooi weer. Toen we aankwamen zagen we alleen maar wolken. Later trok het open en kon je de bomen zien met een blauwe gloed erover.

Ook ben ik een dagje naar een wildlife dierentuin geweest. Een groot aantal dieren die in Australië leven waren daar te zien. Samen met James, die ik heb leren kennen tijdens mijn week op de boerderij. En nee, we zijn niet verliefd.....

Ook heb ik me ingeschreven bij een soort van uitzendbureau voor nanny's. Zij gaan dan kijken of ze gezinnen hebben die matchen met mijn kwaliteiten. Spannend....

Op vrijdag ontmoet ik twee enorm leuke en spontane meiden uit Engeland, We delen dezelfde kamer. We gaan samen op stap en hebben twee te gekke dagen. Helaas vliegen ze daarna naar Fiji en scheiden onze wegen weer. Het is zo leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Maar het is jammer dat iedereen z'n eigen plannen heeft en verder reist. Na een maand zou het wel fijn zijn om mensen te ontmoeten waar je wat langer mee op kan trekken dan twee dagen. Want nu ben je weer alleen en begint het zoeken naar vrienden weer van voor af aan.

Dus boek ik een trip naar surfkamp, week 4! Nieuwe omgeving, nieuwe mensen, ontdekking van nieuwe spieren! OMG, wat was vijf dagen achter elkaar, vier uur per dag surfen zwaar. Op woensdag dacht ik dat ik elk moment uit elkaar zou kunnen vallen! Surfen is niet helemaal mijn ding heb ik gemerkt haha. Maar toch heb ik het voor elkaar gekregen om (een soort van) te staan op mijn surfplank. Zie minuut 1.11 in de volgende link ;)
http://youtu.be/Sx74IjA8Rhc

Hele leuke week gehad. Veel mensen ontmoet, maar niet met een klik om verder te reizen. Tijdens surfkamp word ik ook gebeld door Jillian van de Nannyagency. Ze heeft een familie gevonden die in mij is geïnteresseerd. Mede dankzij de aanbevelingsbrieven van Patrick en van Ton & Antonia heb ik afgelopen zaterdag een sollicitatiegesprek gehad via Skype! En vanaf 10 maart ben ik de nieuwe nanny van de familie Griffin in Canberra!

Ik denk dat ik een hele leuke tijd ga hebben bij deze familie. Ze zijn zo leuk! Annabel en Andrew hebben drie kinderen. Tess van 6 jaar, Millie van 3 jaar en Charlie van 6 maanden. (Sowieso dat ik ze het filmpje van 'Charlie bit my finger' ga laten zien, als ze die nog niet kennen haha)

Natuurlijk willen ze zoveel mogelijk continuïteit in het gezin en willen ze graag dat ik zo lang mogelijk blijf. Met een workingholiday visum mag je zes maanden voor dezelfde werkgever werken. Dus ik blijf voor zes maanden bij deze familie. Eigenlijk zou ik over vijf maanden weer terug zijn, maar dat ga ik dus niet meer redden. Na mijn werkperiode zal ik nog twee of drie maanden verder reizen. Ik heb papa en mama beloofd dat ik voor kerstmis weer terug ben ;)

Wat ga ik de komende twee weken doen, voordat ik met mijn baan start....
Woensdag of donderdag ga ik met de bus (12 uur lang) naar Melbourne. Mijn nieuwe vriendinnen uit Engeland opzoeken. Zij hebben daar een appartement, dus mag ik bij hen blijven. Zij vinden het erg leuk om mij weer te zien en ik vind het leuk om hun weer zien. Wordt zo'n tien dagen genieten!
Vanuit Melbourne ga ik meteen door naar Canberra.

Ik had al een lief e-cardje gehad, maar nu ook m'n eerste echte kaart! Thanks!

Liefs!

  • 24 Februari 2014 - 09:50

    Margot Gorisse:

    Hoi annelieke,
    gefeliciteerd met je baan , weer een nieuwe uitdaging spannend. Je bent wel actief, zag een foto van het surfen was wel cool.

    groetjes van heel de familie

  • 24 Februari 2014 - 09:53

    Jacqueline :

    Hey annelieke,,

    Echt geweldig dat je een baantje hebt en dat je daar 6 maande kan blijven is ook mooi
    Hoopelijk vind je mensen die je langer kan blijven zien om mee op te trekken.

    Veel plezier nog en geniet er van

    Gr xxx jacqueline

  • 24 Februari 2014 - 10:31

    Anke Vermeulen:

    Wat leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt. Wat een activiteiten! Nog even genieten van je vrijheid en dan op naar een nieuwe uitdaging! Lijkt me ook echt iets voor jou, Annelieke! Wij kijken uit naar carnaval. We zullen je dit jaar niet tegenkomen, maar jij geniet weer op een heel andere manier. Ook heel leuk! Het ga je goed. Veel lieve groetjes van Ronald en Anke

  • 24 Februari 2014 - 11:14

    Patrick Lazaroms:

    Hoi Annelieke,

    mooi dat je een baan hebt gevonden en dat ik daar een klein beetje aan bij heb kunnen dragen. Hopelijk gaat het je daar bevallen in het gezin en ga je weer mooie avonturen beleven. Ik blijf je volgen hoor!
    gr,
    Patrick

  • 24 Februari 2014 - 15:53

    Johan En Kiki:

    Hoi Annelieke,

    Wat een belevenissen allemaal echt super!!!
    Je blijft dus al langer :D i.v.m. je baan daar.
    Je hebt het zo te horen goed naar je zin.
    Succes met je baan als nanny gaat je zeker lukken!!!
    We blijven je volgen en succes met al je toffe avonturen.

    Groetjes Johan en Kiki


  • 24 Februari 2014 - 18:04

    Marin:

    Super gaaf het surfen!
    Succes als nanny. Ik zie je vanzelf in Nederland verschijnen en anders heb ik een mooie vakantiebestemming;)

  • 24 Februari 2014 - 20:23

    Gerben:

    Hey Annelieke! Super spannend, maar ook erg leuk!
    Succes als nanny en ik schrijf mij nu even in voor jouw blog updates! :)

  • 26 Februari 2014 - 09:25

    Antonia:

    Gefeliciteerd met je baan! Gelukkig heeft de brief geholpen. Wat spannend zeg, heel veel succes. Liefs van ons allemaal.

  • 07 Maart 2014 - 12:17

    Lenie:

    Hoi annelieke , hier is de carnaval weer voorbij en Oosterhout is weer het rustige Oosterhout. Fijn dat je een baan hebt gevonden, zo te lezen wel bij een leuk gezin. We zijn benieuwd naar je belevenissen. Veel plezier en tot horens. Grtjx lenie en Mariska.

  • 14 Maart 2014 - 17:53

    Jaap, Marlein & Emke:

    Hihi, heb het filmpje bekeken van 'Charlie bit me, again'. Kei grappig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

A.

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 12981

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: