G'day Mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van A. - WaarBenJij.nu G'day Mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van A. - WaarBenJij.nu

G'day Mate!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg A.

26 Januari 2014 | Australië, Sydney

Eindelijk is het dan zover, Australië! Eerste keer alleen vliegen, wat duurde de reis lang. Eerst 7 uur naar Dubai met een plekje aan het raam. Een ouder stel, uit de buurt van Rotterdam, zat naast me. Gezellige mensen veel gekletst en gelachen.
Toen kwam het overstappen in Dubai, kleine anderhalf uur de tijd. Het vliegtuig was een beetje vertraagd, maar de stewardess kon mij verzekeren dat ik het ging halen. Spannend, maar gelukkig had ik mijn gatenummer zo gevonden en kon ik verder. Strenge controles, weer alles uit en aan. Enorm groot vliegveld, moest met de trein naar mijn gate. Daar aangekomen weer opnieuw controles. Alles was goed en ik kon meteen het vliegtuig instappen. Op naar de volgende vlucht van 13 uur.......

Deze keer zat ik in het midden. Tussen twee Australiërs in. Ik kon meteen mijn beste Engels in de strijd gooien. Wat duurde deze vlucht lang! Daarna door de strenge controles van Australië. De spanning stijgt, na alle verhalen van 'Border Security', maar gelukkig kon ik zo doorlopen. Op naar het treinstation. In de trein ontmoet ik een meisje, Maaike, uit Nederland. Wat zeg ik; uit Kaatsheuvel haha. Samen verder gegaan naar toevallig hetzelfde hostel.

Zaterdag een bezoek gebracht aan Manly beach. Tijdens de tocht met de Ferry al een stukje van het Opera House en de Harbour bridge gezien. En als klap op de vuurpijl boodschappen gedaan bij de Aldi, dat voelt als thuiskomen hahaha!

Onder het hostel zit een bar, daar zijn we zaterdagavond geweest. Was erg gezellig. De eerste alcoholische versnaperingen hebben we gehad en de Australische mannen zijn gespot. Was erg gezellig!

Deze ochtend nog meer mensen uit Nederland ontmoet tijdens het ontbijt. Nieuwe gezellige mensen op mijn tienpersoonskamer! Erg leuk allemaal. Vandaag was het Australia day, met 's avonds een spectaculaire vuurwerkshow.

Nu ga ik lekker slapen. Drukke week voor de boeg. Ik zal vast een tipje van de sluier oplichten.
Maandag: Sydney City tour.
Dinsdag: Sydney Harbour tour, met een luxe catamaran.
Woensdag: Basecamp, met de tamme en nieuwsgierige kangoeroe Josie.
Donderdag: Sandboarden en bbq'en.
Vrijdag: Dolfijnencruise.
Zaterdag: Congee-Bondi beach tour en Sydney Party Night.
Morgenochtend ga ik de mensen ontmoeten met wie ik de komende week ga doorbrengen. Ik heb ze nog niet in het hostel ontmoet.

Ik heb er zin in! Tot snel!

  • 26 Januari 2014 - 14:05

    Marin:

    Annelieke zou Annelieke niet zijn als je niet gelijk
    je verhalen deelt.
    Leuk nu al iets van je te lezen meid! Geniet van alles wat je tegen gaat komen. De eerste planning klinkt al goed.
    Kus!

  • 26 Januari 2014 - 14:41

    Maaike:

    Hee Annelieke,

    Wat leuk om je eerste reisverhaal te lezen!!! Inderdaad een drukke week voor de boeg! Super gaaf! In welk hostel zit je? Geniet ervan!!! X

  • 26 Januari 2014 - 15:39

    Margot:

    Fijne dat je grote avontuur al goed van start is gegaan, leuk om te lezen dat je al nieuwe mensen hebt ontmoed, geniet ervan.groetjes

  • 26 Januari 2014 - 18:09

    Anja:

    Anneliekeeee......ik ben nu al kei trots op jou!! Zo super stoer, vind het ook heel leuk om je eerste reisverslag te lezen. Zo blijven we mooi op de hoogte van jou avonturen. Geniet van de komende week, want ik denk dat dat ook wel bijzonder mooi word. Heel veel liefs uit een regenachtige Holland!! Xxxxxxxxxxxx

  • 26 Januari 2014 - 18:54

    Antonia Damen:

    Wat leuk om wat van je te horen Annelieke! Wij zijn erg benieuwd naar wat je allemaal mee gaat maken.

    Groetjes,

    Ton, Tonnie, Joost en Eva

  • 26 Januari 2014 - 20:03

    Arjen:

    Stoer Annelieke! Gr. Arjen

  • 26 Januari 2014 - 22:45

    Tante Polleke:

    Hoi Annelieke,

    Fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat het heeeel gezellig is!!!
    Veel plezier de komende week en we blijven je volgen.

    Veel liefs van Ome Louis, Tante Polleke en de rest.

  • 27 Januari 2014 - 10:47

    Ellen Bos:

    Super om te horen dat de reis met overstap goed is gegaan. Nu lekker genieten maar dat gaat vast lukken als ik jouw weekplanning zo zie.

    groetjes Ellen

  • 27 Januari 2014 - 12:47

    Tante Louisa:

    Fin om te horen dat de reis goed is verlopen en je weet het : een goed begin
    is het halve werk hahaha.
    Geniet van de komende volgeplande week.
    We horen nog van je, doei Annelieke.
    Gr.Ome Kees, Tante Louisa en de aanhang.

  • 27 Januari 2014 - 15:16

    Joyce:

    Superrrrrr vet! Gaaf! En stoer!
    Leuke fotos! Vooral lekker bezig zijn en hopen dat je snel in het ritme van daar komt!
    Ik kijk snel weer uit naar je volgende reisverslag.
    Veel liefs! Joyce

  • 28 Januari 2014 - 11:03

    Bapke:

    Klinkt allemaal erg vervelend ja! Ik ben supertrots op je! Geniet ervan chickie!
    Liefs!

  • 28 Januari 2014 - 12:06

    Anke Vermeulen:

    Dat wordt tobben deze week...... Heel veel plezier! Liefs Anke

  • 28 Januari 2014 - 19:34

    Lenie:

    Hoi annelieke, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en je hebt in ieder geval heeeeeellllll veel leuke dingen te doen van de week. Ben benieuwd wat voor mooie, spannende en misschien wel romantische verhalen we te lezen krijgen. Wij gaan het volgen..... Grtjx

  • 28 Januari 2014 - 21:48

    Kirsten:

    Klinkt allemaal goed hoor wat je allemaal al hebt gedaan!
    Kon je wel een beetje slapen tussen die twee Australiërs in haha?
    Veel plezier deze week, we zullen de foto's wel snel zien haha

    Liefs! Kirsten

  • 29 Januari 2014 - 09:53

    Patrick Lazaroms:

    Hoi Annelieke,

    leuk om jouw eerste verslag te lezen. Klinkt allemaal als 1 groot spannend avontuur. Heel veel plezier de komende maanden en ik blijf je zeker volgen.

  • 29 Januari 2014 - 11:20

    Peter En Rian Van Vugt:

    Mooi om te lezen hoe het gaat,klinkt heel spannend maak er wat van de komende tijd.

  • 02 Februari 2014 - 09:49

    Ellen (KK):

    Hey Anelieke!
    Nou, die reis is wel goed gegaan dan, lekker hoor!
    Meteen aan het socializen, dat komt helemaal goed met jou daar!
    Veel plezier komende week, lekker druk!

  • 02 Februari 2014 - 10:21

    Suus:

    Heee,
    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen. En nee, hoor we zijn niet jaloers...!!! Gelukkig is je reis goed gegaan. Was toch wel heel lang lees ik wel. Volgens mij hoef je je de komende tijd niet te vervelen... Wat een gave dingen staan er op het programma. Geniet er van meid.... En ik lees wel weer hoe het allemaal geweest is! Veel plezier en liefs vanuit hier!! Groetjes Suzan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

A.

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 775
Totaal aantal bezoekers 12985

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: